1395-05-21   ||   4488

تیم ملی سومو ج.ا.ایران در فهرست مدالیست های قاره کهن قرار گرفت

تیم ملی سومو ج.ا.ایران با کسب یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا و عنوان پنجمی جهان به کار خود در اولانباتور پایان داد

بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی سومو جهان و دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی سومو آسیا طی روزهای 8 الی 11 مردادماه سال جاری در ورزشگاه بویانت اوخا شهر اولانباتور مغولستان برگزار گردید.
ترکیب سه نفره تیم ملی سومو ج.ا.ایران متشکل از یک مربی و دو ورزشکار در اوزان 85 و 115 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا حاضر شد. 
به گزارش واصله از تیم مستقر در اولانباتور، مصطفی محمودی نماینده وزن 85 کیلوگرم ایران با قرعه سخت در دور اول مسابقات قهرمانی جهان مغلوب نماینده ژاپن شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در روز پایانی رقابت ها و در جدول رقابت های قهرمانی آسیا محمودی همچنان با قرعه سخت و رقابت با نماینده میزبان مسابقه را واگذار کرد اما با راهیابی به جدول رپشاج توانست با غلبه بر حریف هنگ کنگی گردن آویز برنز را تصاحب نماید. نمایندگان هندوستان، سریلانکا و تاجیکستان پیش از ورود به جدول رپشاج از ادامه رقابت ها انصراف داده بودند. در نهایت ورزشکاران ژاپن، تایلند، مغولستان و ایران به ترتیب گردن آویز طلا، نقره و برنز مشترک را تصاحب نمودند.
ابوالفضل چروی دیگر ملی پوش ایرانی بود که در مسابقات قهرمانی جهان و در دور نخست دسته 115 کیلوگرم به مصاف حریف قدرتمند لهستانی رفت و مسابقه را واگذار کرد. چروی پس از ورود به جدول رپشاج توانست با دو پیروزی پیاپی مقتدرانه مقابل مجارستان و هندوستان راهی دیدار پایانی جدول رپشاج جهت کسب یک سوی سکوی سوم مشترک شود. در این دیدار چروی با وجود شایستگی فراوان مغلوب ورزشکار قدرتمند روسیه شد و به عنوان پنجمی جهان بسنده کرد. در این گروه وزنی نمایندگان ژاپن، لهستان، گرجستان و روسیه به ترتیب عناوین اول تا سوم مشترک را بدست آوردند. چروی به دلیل آسیب دیدگی در حین رقابت با ورزشکار روس از صعود در جدول مسابقات قهرمانی آسیا نیز بازماند.
در نهایت پرونده اولین حضور رسمی جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای بین المللی سومو با کسب یک مدال برنز قهرمانی آسیا و عنوان پنجمی جهان بسته شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن سومو ج.ا.ایران و به نقل از دکتر جاسم منوچهری رییس انجمن مذکور، مشارکت 51 کشور و 338 ورزشکار، حضور 71 دوربین از رسانه های مختلف به صورت تمام وقت و پخش مستقیم رقابت ها، حضور 9000 تماشاچی در ورزشگاه بویانت اوخا و رقابت ورزشکاران فوق سنگین وزن، صنعت جذاب و بسیار موفق غول پیکرها در جنبش المپیک را به نمایش گذاشت.
دکتر منوچهری سرمربی تیم ملی سومو و عضو شورای عالی فنی فدراسیون ورزشهای رزمی ضمن بیان رضایتمندی اعضای هیئت اجرایی فدراسیون بین‌المللی از حضور کیفی تیم ملی ایران در رقابت ها اذعان داشت، با مولفه های ورزش قهرمانی آشنا هستیم و با وجود تیم متخصص اجرایی مستقر در انجمن سومو در آینده ای نزدیک قدرت شماره یک سومو جهان خواهیم شد.
تیم ملی سومو ج.ا.ایران ساعت 14 روز چهارشنبه 13 مردادماه 1395 از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد.