1402-12-24   ||   672

برگزاری دوره داوری و کارورزی (مربیگری عملی) سومو

دوره‌های آموزشی ملی سومو با حضور 35 شرکت‌کننده منتخب از 8 استان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات سومو ج.ا.ایران، دوره‌های داوری و کارورزی (مربیگری عملی) سومو با حضور 35 شرکت‌کننده منتخب از استان‌های اصفهان، تهران، لرستان، خوزستان، فارس، همدان، کرمانشاه و البرز به صورت حضوری و مجازی طی روزهای 26 بهمن‌ماه و 22 اسفندماه با حضور تنی چند از قهرمانان صاحب نام ملی، آسیایی و جهانی سومو برگزار گردید.

این دوره آموزشی که آخرین تغییرات مقررات فدراسیون جهانی را در سرفصل آموزشی خود دارا بود، مدرسین آن شامل دکتر جاسم منوچهری بنیان‌گذار ورزش المپیکی سومو در ایران و سرداور فینال مسابقات سومو قهرمانی جهان، دکتر امین ابراهیمیان دبیرکل سومو کشور و داور بین‌المللی مورد تائید آی. اِف. اِس.، معصومه منوچهری (ممتحن بانوان) نایب رئیس بانوان سومو کشور و سرمربی تیم ملی سومو بانوان و بهرام جمالپور صاحب رنکینگ یک سومو ایران و قهرمان جام جهانی 2023 سومو بوده که هدایت این دوره آموزشی را عهده‌دار بوده‌اند.

گفتنی است با تصمیم هیأت رئیسه سومو کشور 5 نفر از افراد علاقه‌مند و دارنده رتبه‌ برتر در آزمون دوره‌های یادشده که در هفته آینده برگزار می‌گردد، به عضویت کمیته‌های مربیان و داوران سومو کشور درخواهند آمد 4 داور به انتخاب کمیته داوران نیز جهت شرکت در دوره داوری بین‌المللی فدراسیون جهانی که روز 09 فروردین‌ماه 1403 به صورت مجازی برگزار می‌گردد، معرفی خواهند شد.