1402-07-17   ||   1880

پایان کار تیم ملی سومو در ژاپن با کسب دو مدال برنز

ملی پوشان سومو کشورمان در مصاف با رقبای خود در آوردگاه توکیو صاحب دو مدال برنز شدند

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات سومو ایران، تیم ملی سومو با ترکیب سه ورزشکار و سرمربیگری دکتر جاسم منوچهری ۱۰ تا ۱۷ مهرماه سال جاری عازم مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در ژاپن گردید که در پی آن دو مدال برنز دسته ۸۵- کیلوگرم و ۱۱۵- کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا و یک عنوان پنجمی در دسته نیمه سنگین وزن در مسابقات قهرمانی جهان حاصل مصاف با قدرت‌های برتر جهانی این رشته در آوردگاه توکیو بوده است.

با توجه به فاصله زمانی نزدیک یک هفته‌ای مسابقات جهانی ژاپن با کامبت گیمز عربستان و از طرفی مسابقات آسیایی برنامه‌ریزی شده در شهریورماه و مشکلات عدیده چند مرتبه سفر در بازه یک ماهه، با تصمیم فدراسیون جهانی مبنی تجمیع مسابقات آسیایی و جهانی در ژاپن، تیم ملی سومو کشورمان در هر دو رویداد به مدت یک هفته در توکیو شرکت نمود.

در دسته ۸۵- کیلوگرم، ایمان ترکی توانست با غلبه بر رقبایی از هند، مغولستان و تاجیکستان و شکست مقابل تایلند، به مدال برنز مسابقات سومو قهرمانی آسیا دست یابد. در دسته ۱۱۵- کیلوگرم، امیر قجر توانست پس از شکست چین‌تایپه، هنگ‌کنگ، تایلند و قرقیزستان و واگذاری نتیجه به ژاپن، بر سکوی سومی قهرمانی سومو قاره کهن بایستد.

در ادامه نیز پس از ۲ روز استراحت و آغاز رقابت‌های جهانی، در دسته سبک وزن بهمن شیخانی علی‌رغم شایستگی فراوان و‌ پیروزی مقابل هندوستان، با قبول شکست مقابل نماینده بلغارستان (دارنده ۴ مدال برنز جهانی) از دور رقابت‌ها کنار رفت. در نیمه سنگین وزن نیز امیر قجر پس از غلبه بر حریفی از نروژ، در مقابل نماینده استونی با قبول شکست به جدول رپشاج راه یافت و در اولین تلاش خود در شانس مجدد مقتدرانه مقابل نماینده ایالات متحده آمریکا به پیروزی دست یافت و سپس رقیب آلمانی را از سد راه برداشت. قجر در آخرین رویارویی خود برای کسب مدال برنز به مصاف ورزشکاری از لهستان و دارای چندین مدال جهانی، ورلد گیمز و اروپایی رفت و با نمایش شایستگی‌های خود و رقابتی سخت و نزدیک، بخت و اقبال با وی یار نبود و به عنوان پنجمی جهان بسنده کرد.

دکتر جاسم منوچهری بنیان‌گذار و رئیس تشکیلات سومو کشورمان نیز به عنوان تنها آسیایی غیرژاپنی که پست سرداوری در قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان به وی واگذار گردیده بود و در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان نیز به عنوان تنها داور منصوب شده و دارای رکورد داوری وسط در سه جدول رقابتی، در خلال مسابقات، سهمیه و بلیط کامبت گیمز ریاض عربستان را از فدراسیون بین‌المللی سومو دریافت نمود.

تیم ملی سومو کشورمان ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه هجدهم مهرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران خواهد شد.