1401-04-16   ||   1361

عدم صدور روادید تیم ملی سومو اعزامی به ورلد گیمز

تیم ملی سومو از حضور در ورلد گیمز 2022 آمریکا به دلیل عدم صدور روادید بازماند

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات سومو ایران، اعضای دارای اعتبارنامه ورلد گیمز تیم ملی سومو ایران روز سوم خردادماه با حضور در سفارتخانه آمریکا در شهر ایروان ارمنستان، کلیه مدارک لازم جهت دریافت روادید را ارائه نمودند و مراحل مصاحبه و انگشت نگاری را نیز گذراندند و برابر اعلام سفارت منتظر دریافت پاسخ از سفارت ماندند. اما علی‌رغم گذشت شش هفته و تنها چند ساعت باقی مانده به افتتاحیه بازی‌ها، تاکنون ویزای اعضای تیم ملی صادر نشده و با این حساب حضور نمایندگان سومو کشورمان در ورلد گیمز 2022 منتفی است.

این اتفاق که با انتقاد تند تشکیلات سومو ایران مواجه گردید، در بخشی از نامه‌ای رسمی خطاب به سفارت و کمیته سازماندهی میزبان چنین آمده است:

"در طول سال ورزشکاران متعددی از ایالات متحده در رویدادهای بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌نمایند، روادید خود را به راحتی در فرودگاه امام خمینی (ره) دریافت می‌نمایند و با مهمان‌نوازی گرم وارد ایران می‌شوند اما متاسفانه همه آنچه ما طی پنج ساله گذشته برای ورلد گیمز هزینه کردیم با این رفتار ناامیدکننده و جبران‌ناپذیر آمریکایی‌ها به هدر رفت! این خلاف حداقل تعهداتی منجمله صدور روادید است که میزبان به هر طریق ممکن می‌بایست پاسخگوی آن باشد و شما نشان دادید که رویه‌تان در تضاد با روح ورزش و رویه‌های بنیادی جنبش المپیک است."

گفتنی است باوجود تلاش‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ فدراسیون بین‌المللی سومو از روند صدور روادید اعضای تیم‌های ملی کشورها، نمایندگانی از کشورهای مصر و قرقیزستان نیز در رقابت‌های سومو ورلد گیمز به دلیل مشکل مشابه حضور نخواهند داشت. همچنین برابر اعلام منابع آگاه، هیچ یک از نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی موفق به دریافت روادید جهت حضور در ورلد گیمز 2022 آمریکا نشده‌اند.