1402-07-23   ||   2002

سهمیه داوری کامبت گیمز برای ایران

دکتر جاسم منوچهری سرداور ایرانی سومو به کامبت گیمز عربستان دعوت شد

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات سومو ج.ا.ایران، با نامه رسمی کازوفومی مینامی رئیس فدراسیون بین‌المللی سومو از دکتر جاسم منوچهری بنیان‌گذار سومو در ایران و عضو هیأت اجرایی فدراسیون سومو آسیا جهت داوری در بازی‌های جهانی کامبت در ریاض عربستان دعوت به عمل آمد. در بخشی از یادداشت مینامی به دکتر منوچهری چنین آمده است:

آقای رئیس عزیز؛

از جانب آی. اِف. اِس. به عنوان تنها بدنه جهانی حاکم بر سومو شناسایی‌شده توسط آی. او. سی. دعوت از شما به عنوان یکی از ۲۸ داور کلاس جهانی صلاحیت‌دار آی. اِف. اِس. جهت قضاوت در رقابت‌های سومو در بازی‌های جهانی کامبت که ۱۹ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ در ریاض عربستان برگزار می‌گردد را تائید می‌نمایم. این تصمیم بر اساس شایستگی‌هایی که در مسابقات سومو قهرمانی جهان از خود نشان داده‌اید اتخاذ گردید.

گفتنی است دکتر منوچهری به عنوان اولین سرداور غیرژاپنی مسابقات سومو قهرمانی جهان، در جریان مسابقات جهانی هفته گذشته در توکیو با مسئولیت سرداوری و نیز بیشترین زمان حضور بر روی دوهیو به عنوان داور وسط در مقایسه با سایر داوران، از جایگاه ویژه‌ای در فدراسیون جهانی برخوردار بوده و شاگردان وی نیز توانسته‌اند با موفقیت وارد عرصه داوری بین‌المللی سومو شوند.

کامبت گیمز یک رویداد چندورزشی جهانی است که سومین دوره آن هفته پایانی مهرماه سال جاری با حضور صدها ورزشکار کلاس جهانی در ۱۶ رشته ورزشی مبارزه‌ای منجمله سومو، بوکس، کاراته، تکواندو، شمشیربازی، کشتی و غیره تحت نظارت کمیته بین‌المللی المپیک در ریاض عربستان سازماندهی خواهد شد.