1400-12-19   ||   2371

کسب سهمیه ورلدگیمز ۲۰۲۲ بیرمینگهام ایالات متحده آمریکا

با کسب سهمیه بازی‌های جهانی 2022 آمریکا، تشکیلات سومو ایران در جایگاهی هم‌تراز با قدرت‌های برتر آی. اِف. اِس. قرار گرفت

تحت نظارت کمیته بین‌المللی المپیک (آی. او. سی.) یازدهمین دوره ورلدگیمز به عنوان مهم‌ترین رویداد چندورزشی جهان بعد از بازی‌های المپیک، با حضور ۳۶۰۰ ورزشکار در 34 رشته ورزشی تیرماه ۱۴۰۱ در بیرمینگهام ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

در جریان نشست هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی سومو‌ (آی. اِف. اِس.) ورزشکاران دارای رتبه برتر جهانی و نیز ۱۸ داور ممتاز جهانی از بین فدراسیون‌های سومو ۱۴۱ کشور عضو، جهت شرکت در ورلدگیمز ۲۰۲۲ گزینش شدند که به موجب این تصمیم، دکتر جاسم منوچهری بنیان‌گذار سومو در ایران و عضو هیأت اجرایی فدراسیون سومو آسیا، با احراز شایستگی حاصل از ادوار پیشین مسابقات قهرمانی جهان، در این آوردگاه جهانی قضاوت خواهد کرد. سهمیه محسن ابراهیمی رَنک چهارم جهان نیز جهت رقابت در دسته ۸۵- کیلوگرم قطعی شد. همچنین مربی دعوت شده از سوی آی. اِف. اِس.، تیم ملی سومو را در این میدان بزرگ همراهی خواهد کرد.

سومو از سال ۱۹۹۸ جزو رشته‌های المپیکی شناسایی‌شده توسط آی. او. سی. بوده و تشکیلات سومو جمهوری اسلامی ایران با آغاز به فعالیت رسمی خود از سال 1394، هم اکنون و در این رویداد جهانی، هم‌تراز با فدراسیون‌های ملی قدیمی آی. اِف. اِس. و نیز بسیاری از فدراسیون‌های ملی ورزشی کشورمان که چند دهه حمایت مادی و معنوی دولت‌های خود را به همراه داشته‌اند محسوب می‌گردد.